سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقاسیدبااجازه...
 


 

از عمده عوامل کاهش رشد جمعیت می‌توان به اختصار، امور ذیل را نام برد:


1-4? افزایش سن ازدواج؛ در این صورت تک فرزندی و یا کم فرزندی از پیامدهای طبیعی ازدواج است.

2-4? طلاق‌های فراوان و زودرس که اغلب این خانم‌ها موفق به ازدواج دیگری نمی‌شوند.

3-4? قوانین دست و پاگیر مثل بیمه نشدن فرزندان چهارم به بالا و…

4-4? تبلیغات گسترده بر ضد فرزند متعدد و تبلیغ مثبت برای تک فرزندی و اولاد کم‌تر و تشویق‌های فراوان برای کاهش رشد از جمله رایگان بودن عقیم‌سازی مردان و زنان.

 

حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب هیچ گاه از سیاست‌های تعدیل جمعیتی دفاع نکرده‌اند بلکه امام در بیاناتشان از ظرفیت ایران برای جمعیت 200 میلیونی و مقام معظم رهبری از جمیت 150 میلیونی سخن به میان آورده‌اند. ایشان در خصوص جمعیت فرموده‌اند: “من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم می‌تواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد.

من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که می‌خواهند برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد” متاسفانه پس از تصریح معظم له تاکنون دولت و مجلس نه تنها اقدام قابل‌توجهی در این راستا نکرده‌اند بلکه متاسفانه همچنان همان سیاست‌ها مثل رایگان بودن عقیم‌سازی و عدم تعلق بیمه فرزندان چهارم به بعد و… با همان قوت ادامه دارد و کم‌تر راهکاری برای کاهش سن ازدواج و جلوگیری از وقوع طلاق‌های زودرس در میان زوج‌های جوان ارائه می‌شود. برای به هم ریختن این معادله باید انقلابی رخ دهد و سیاست‌های خاصی اعمال شود تا از این بحران بزرگی که در حال وقوع است جلوگیری گردد و گرنه وقتی از خواب بیدار می‌شویم که کار از کار گذشته است و…

 

 




برچسب‌ها: رشدجمعیت- کاهش جمعیت- علل - سن ازدواج
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93/1/25 توسط سرباز
تمامی حقوق مطالب برای آقاسیدبااجازه... محفوظ می باشد