سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقاسیدبااجازه...
 

 

رهبر انقلاب:

ما با سعودی‌ها در مسائل مختلف اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه‌ی توحش را بر جنبه‌ی ظاهرسازی غلبه می‌دهندکه به ضررشان تمام خواهد شد.

سعودی‌ها باتجاوز به یمن خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتند. کار سعودی‌ها در یمن مشابه جنایات صهیونیست‌ها در غزه است. اقدام علیه ملت یمن،"جنایت، نسل‌کشی و قابل تعقیب بین‌المللی"است.




برچسب‌ها: جنبه توحش- صعودی ها- متانت
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/1/25 توسط سرباز


رهبر انقلاب:

همه بدانند نه در مسائل منطقه و نه بین‌المللی هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم. مذاکره هسته‌ای تجربه‌ای خواهد شد. اگرطرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولی‌اش دست برداشت، تجربه می‌شود که خب در موارد دیگر هم می‌شود با آنها مذاکره کرد. اما اگر دیدیم باز هم کج‌راهه می‌روند مسلما تجربه‌ی گذشته‌ی ما تقویت می‌شود.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/1/25 توسط سرباز

 

 

تعرض به نوجوانان در مکه

اینروزها حرف محافله سیاسی، توافق 5+ا است و همه در مورد مفاد توافقنامه حرف به میان دارند

یکی موافق است و تعریف و تمجید میکند

دیگری مخالف است و از دغدغه های آینده و خطرات آن صحبت می کند

بهرحال نقل محافل است این انرژی هسته ای

که میخواهد هستی ما را تهدید و یا بهبود ببخشد

اما کمی آن طرف تر

دو نوجوان در هراسی بس سخت و دردآور غوطه ورن

دو نوجوانی که اگر آنها نباشند و اگر فکرشان برای همیشه مخدوش بماند

دیگر این هسته و انرژی آن به درد میهنمان نمی خورد

وقتی نوجوانانی چون اینان احساس ناامنی کنند و آینده را در حالی ببینند که به آن بی اعتنایی شده

برایمان گران تمام میشود

بسیارگران

با شما هستم آقایانی که هنوز پشت درهای بسته به بحث و بررسی نقاط کور می پردازید

درها را باز کنید و حقه این دونوجوان را از دو اجنبی از خدا بیخبر بستانید

اینان همان آینده سازان کشورمان هستند

که شما برسر داشتن یا نداشتن انرژی هسته ای برایشان جلسه می نهید

الان آنها به حضورشما نیازمندند

بستانید حقه دو نوجوان آینده سازه ایران که حق ایشان کم از انرژی هسته ای نیست

حیثیت ایرانند اینان



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94/1/23 توسط سرباز

 

قسمتی از پیام دیشب سردار ایران قاسم سلیمانی در پاسخ به بی حرمتی پادشاه و ولیعهدان عربستان مبنی بر اینکه ایرانیان را غلام عرب خواندند و از دو مامورشان حمایت کردند

سردارسلیمانی

ای حیوان پست فطرت ...اگر رهبرم به من دستور دهد که با نیروهایم به عربستان بیایم بدان که حداکثر زمانی که به تو و خاندان کثیف تو میدهم فقط سه روز است و پس از آن خواهی دید که تو در جلوی ایرانیان زانو خواهی زد و غلام مردم عزیز میهنم خواهی بود.کاری نکن که کشورت را با خاک یکسان کنم،آن کسانی که از تو حمایت میکنند خود میدانند من چه کسی هستم

من قاسم سلیمانی هستم .من همان فردی هستم که به وسیله افرادم به راحتی به کاخ سفید نفوذ کردم و نامه ام را توسط ایشان روی میز اوباما گذاشتم و بدان اگر اراده کنم شبانه در کاخت سر از تنت جدا میکنم.

اگر رهبرم دستور دهد عربستان را مانند عراق در روز اربعین میکنم؛همان روزی که جوانان و مردم عزیز وطنم با کارت های شناسایی خود وارد کشور عراق شدند  

ای حیوانه آدم نما... روزی خواهد رسید که عربستان را از وجود تو و سگانه وهابیت پاک خواهم کرد و آن روز تو باید در برابر مردم ارزشمند ایران زانو زده......




برچسب‌ها: سردارسلیمانی
نوشته شده در تاریخ شنبه 94/1/22 توسط سرباز

رهبر انقلاب:

همه چیز درجزئیات است، ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد درجزئیات، کشور ما را محصور کند  اینکه حالا به بنده و دیگران تبریک می‌گویند بی‌معنی است  آنچه تاکنون انجام شده نه اصل توافق و محتوای آن را تضمین می‌کند، نه حتی اینکه مذاکرات تا به آخر برسد.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/1/20 توسط سرباز

رهبرانقلاب:


من هیچوقت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم با اینکه خوشبین نبودم با این مذاکرات موردی موافقت کردم و از مذاکره کنندگان حمایت کردم و میکنم با توافقی که منافع و عزت ملت را حفظ کند موافقیم اما توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت از بین برود.




برچسب‌ها: توافق نکردن- شرف دارد
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/1/20 توسط سرباز

 

روز مادر, روز مادر 1392, تاریخ روز مادر

 

مادر عزیزم، وقتی چشم به جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را که پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی را که با لبخندم لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست و دنیایت سبز شدو با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم که تنها در کنار این نگاه پرمهر و محبت است که احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد.




برچسب‌ها: مادرم- روزت مبارک
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/1/19 توسط سرباز

 


حمید رسایی : سوم آذر سال 93 یعنی یک سال و چهار ماه قبل وقتی توافقنامه ننگین ژنو امضا شد، هفته نامه 9دی از اولین رسانه هایی بود که آن را جام زهر نامید و بنده از اولین نماینده هایی بودم که در مجلس وقتی آقای ابوترابی امضای آن را تبریک گفت، به آن اعتراض کردم.

برخی دوستان خودی این تیتر و آن اعتراض را عجولانه دانستند هر چند بعدا آنها هم نظرشان عوض شد.
 
امروز به جرات می گویم توافقنامه جدید لوزان عقب نشینی های بیشتری نسبت به توافقنامه ژنو دارد، تحریم ها باقی، توافقنامه دو مرحله ای، ابهامات متعدد در متن و ... در یک کلام خط قرمزهای صریح رهبر معظم انقلاب نقض شده است و دولت به جای همزبانی و همدلی با ملت در حال فضاسازی برای توجیه این کلاه گشادی است که بر سر گذاشته است.




برچسب‌ها: حمیدرسایی- توافق لوزان
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94/1/17 توسط سرباز

 

مهمترین بخش های این بیانیه به این شرح است:

- اتحادیه اروپایی، اعمال تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته ای خود را خاتمه خواهد داد و آمریکا نیز اجرای تحریم های مالی و اقتصادی ثانویه مرتبط با هسته ای را، همزمان با اجرای تعهدات عمده هسته ای ایران به نحوی که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی شود، متوقف خواهد کرد.

- یک قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر خواهد شد که در آن برجام (برنامه جامع مشترک) تائید شده، کلیه قطعنامه های قبلی مرتبط با موضوع هسته ای لغو خواهد گردید و برخی تدابیر محدودیت ساز مشخص، را برای یک دوره زمانی مورد توافق، لحاظ خواهد کرد.

- سطح و ظرفیت غنی سازی و میزان ذخایر ایران برای دوره های زمانی مشخص، محدود خواهد شد

-  نطنز تنها مرکز غنی سازی ایران خواهد بود.

- تحقیق و توسعه غنی سازی در ایران بر روی ماشین های سانتریفیوژ بر اساس یک جدول زمانی و سطح توافق شده، انجام خواهد شد.

- فوردو از یک سایت غنی سازی به یک مرکز هسته ای، فیزیک و فن آوری تبدیل خواهد گردید. در این مرکز همکاری بین المللی در حوزه های تحقیق و توسعه ی مورد توافق مورد تشویق قرار خواهد گرفت. مواد شکافت پذیر در فوردو نخواهد بود.

- رآکتور تحقیقاتی پیشرفته آب سنگین در اراک با همکاری مشترک بین المللی بازطراحی و نوسازی خواهد شد به گونه ای که پلوتونیوم با قابلیت تسلیحاتی در آن تولید نگردد. بازفرآوری صورت نخواهد گرفت و سوخت مصرف شده صادر خواهد گردید.

- آژانس بین المللی انرژی اتمی از فن آوری های مدرن نظارتی استفاده خواهد کرد و از دسترسی های توافق شده بیشتری از جمله به منظور روشن کردن موضوعات گذشته و حال برخوردار خواهد شد.

- ایران در همکاری های بین المللی در حوزه انرژی هسته ای صلح آمیز مشارکت خواهد نمود که می تواند شامل ساخت نیروگاه های هسته ای و رآکتورهای تحقیقاتی شود. یک حوزه مهم دیگر، همکاری در زمینه ایمنی و امنیت هسته ای می باشد.




برچسب‌ها: مذاکرات لوزان- انرژی هسته ای
نوشته شده در تاریخ شنبه 94/1/15 توسط سرباز


سانتریفیوژ به هر دستگاهی گفته می شود که با سرعت زیادی به دور خود چرخیده و در همین حال با استفاده از نیروی گریز از مرکز ایجاد شده ، مواد درون خود را نیز به بیرون پرتاب می کند.

بررسی این فرایند در نوع خود کار ساده ای است . آزمایشی ساده می تواند بسیاری از علامت ها پرسش ها را از میان بردارد . سطل آبی را برداشته و در حالی که تا نیمه پر از آب است ، با سرعت به دور خود چرخانده و پس از چند دور پرتاب کنید.
به خوبی دیده می شود که به واسطه نیروی گریز از مرکز ایجاد شده ، آب درون سطل از آن بیرون نمی ریزد. این امر ، پایه و اساس سیستم های سانتریفیوژ به حساب می آید .
در یک سانتریفیوژ واقعی نیز فرایند مشاهبی روی می دهد . به واسطه چرخش بسیار سریع محفظه ای به دور خود، هر آن چه در درون آن وجود دارد به سمت بیرون تحت فشار قرار می گیرد . این دستگاه می تواند در بر گیرنده هر ماده ای باشد ، از نمونه های خونی گرفته تا مواد شیمیایی مختلف از این رو نمونه های آن بسیار متنوع است .

به عنوان مثال ناسا دارای سانتریفیوژ عظیمی است که از آن برای قرار دادن فضا نوردان در معرض نیروهای شدید استفاده می شود. نیروی گریز از مرکز تولید شده در این سانتریفیوژ می تواند شبیه سازی بسیار مناسبی از نیروی گرانشی باشد که در زمان پرتاب فضاپیماها بر بدن هوا نوردان وارد می شود.


سانتریفیوژ لازمه اصلی غنی سازی اورانیوم

  ادامه مطلب...


برچسب‌ها: اورانیوم- سانتریفیوژ- کیک زرد- تاریخچه- غنی سازی

نوشته شده در تاریخ شنبه 94/1/15 توسط سرباز
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
تمامی حقوق مطالب برای آقاسیدبااجازه... محفوظ می باشد