سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آقاسیدبااجازه...
 

حکایت مرد لاف زن,حکایت

 

یک مرد لاف زن, پوست دنبه‌ای چرب در خانه داشت و هر روز لب و سبیل خود را چرب می‌کرد و به مجلس ثروتمندان می‌رفت و چنین وانمود می‌کرد که غذای چرب خورده است. دست به سبیل خود می‌کشید. تا به حاضران بفهماند که این هم دلیل راستی گفتار من. امّا ...

شکمش از گرسنگی ناله می‌کرد که‌ ای درغگو, خدا , حیله و مکر تو را آشکار کند! این لاف و دروغ تو ما را آتش می‌زند. الهی, آن سبیل چرب تو کنده شود, اگر تو این همه لافِ دروغ نمی‌زدی, لااقل یک نفر رحم می‌کرد و چیزی به ما می‌داد. ای مرد ابله لاف و خودنمایی روزی و نعمت را از آدم دور می‌کند. شکم مرد, دشمن سبیل او شده بود و یکسره دعا می‌کرد که خدایا این درغگو را رسوا کن تا بخشندگان بر ما رحم کنند, و چیزی به این شکم و روده برسد.

 

عاقبت دعای شکم مستجاب شد و روزی گربه‌ای آمد و آن دنبة چرب را ربود. اهل خانه دنبال گربه دویدند ولی گربه دنبه را برد. پسر آن مرد از ترس اینکه پدر او را تنبیه کند رنگش پرید و به مجلس دوید, و با صدای بلند گفت پدر! پدر! گربه دنبه را برد. آن دنبه‌ای که هر روز صبح لب و سبیلت را با آن چرب می‌کردی. من نتوانستم آن را از گربه بگیرم. حاضران مجلس خندیدند, آنگاه بر آن مرد دلسوزی کردند و غذایش دادند. مرد دید که راستگویی سودمندتر است از لاف و دروغ.

منبع:داستانی از مثنوی



نوشته شده در تاریخ شنبه 94/3/16 توسط سرباز

 

مسئله‌ی تحریف شخصیت امام خطر بزرگی محسوب می‌شود، آن راهی که می‌تواند مانع از این تحریف شود،
بازخوانی اصول امام است. امام را نباید به عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی، مورد توجه قرار داد،
 بعضی این‌جور می‌خواهند امام را بشناسند و بشناسانند و این غلط است. 1394/03/14
مهم‌ترین اصول امام خمینی(رحمه‌الله)
1 اثبات اسلام ناب محمدی
و نفی اسلام آمریکایی
اسلام ناب از نظر امام بزرگوار، آن اسلام متکی به کتاب و سنت است که با فکر روشن، با آشنایی با زمان و مکان، با شیوه و متد علمی جاافتاده و تکمیل شده در حوزه‌های علمیه استنباط می‌شود و به‌دست می‌آید.
اسلام آمریکایی دوشاخه بیشتر ندارد: یکی اسلام سکولار و دیگری اسلام متحجر.
2 اعتماد به وعده‌ی الهی و بی‌اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی اعتماد به قدرت پروردگار موجب می‌شد که امام بزرگوار در مواضع انقلابی خود صریح باشد، چون اتکاء به خدا داشت. نه اینکه نمی‌دانست قدرت‌ها بدشان می‌آید و عصبانی می‌شوند، می‌دانست؛ اما به قدرت الهی و نصرت الهی باور داشت.
3 اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و  مخالفت با تمرکزهای دولتی در آن روزها، سعی می‌شد به خاطر یک برداشت نادرست، همه‌ی کارهای اقتصادی کشور به دولت موکول شود، امام بارها و بارها هشدار می‌داد، در مسائل اقتصادی، نظامی، سازندگی کشور، تبلیغات و بالاتر از همه انتخابات کشور به مردم اعتماد داشت.
4 حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی همه باید تلاش کنند که محرومان را از محرومیت بیرون بیاورند، تا آن جایی که در توان کشور است به محرومان کمک کنند، امام مکرر می‌گفت این کوخ‌نشینان‌ و فقرا و محرومان‌اند که این صحنه‌ها را پر کردند، با وجود محرومیت‌ها اعتراض هم نمی‌کنند، در میدانهای خطر هم حاضر می‌شوند.
5 مخالفت صریح با جبهه‌ی قلدران بین المللی و مستکبران امام با مستکبرین سر آشتی نداشت، واژه «شیطان بزرگ» برای آمریکا، یک ابداع عجیبی از سوی امام بود، وقتی شما یک دستگاهی را، شیطان دانستید، معلوم است که باید رفتار و احساسات شما، در مقابل او چگونه باشد، امام تا روز آخر نسبت به آمریکا، همین احساس را داشت، عنوان «شیطان بزرگ» را هم به کار می‌برد.
6 اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملت. اینی که بعضی در زبان یا در شعار، دنبال آزادی‌های فردی باشند، اما علیه استقلال کشور حرف بزنند، این یک تناقض است.
7 تکیه بر وحدت ملی توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکن، چه تفرقه بر اساس مذهب شیعه و سنی، چه تفرقه بر اساس قومیت‌ها [از خطوط اصلی امام بود]، تفرقه‌افکنی یکی از سیاست‌های قطعی دشمن بود و امام بزرگوار ما بر روی وحدت ملی و اتحاد آحاد ملت یک تکیه کم‌نظیر داشت.
اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.



برچسب‌ها: اصول- منظومه اندیشه امام خمینی-
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/3/14 توسط سرباز

 

صلوات

 

صلوات



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/3/12 توسط سرباز

 

روزی پیامبر(ص) از اصحاب صفه1 می گذشت جیبر را دید فردی سیاهپوست ، کوتاه قد ، زشت رو

به وی گفت چرا ازدواج نمیکنی؟

جیبر که از این حرف پیامبر ص سخت شگفت زده شده بود گفت:

یا رسول الله چه کسی حاضر است دخترش را به من بدهد؟ من که نه مال دارم نه جمال ، نه حسب دارم نه نسب ، چه کسی دخترش را به من میدهد. کدام دختر ، همسر سیاه پوست بدشکل و فقیری مثل من میشود؟

پیامبرص  به ایشان فرمود : ای جبیر خداوند به وسیله ی اسلام ارزش انسانها را عوض کرد بسیاری افراد در دوره ی جاهلیت بالا بودند و اسلام آنها را پایین کشید ، بسیاری در دوره ی جاهلیت خوار و ذلیل بودند و اسلام آنها را ارزش و منزلت داد.

امروز همه ی مسلمانان با هم برابر و برادرند و...

رسول خدا ص با این جملات جیبر را از اشتباه خود بیرون آورد و به وی پیشنهاد کرد که دختر زیاد بن لبید را که از ثروتمندان مدینه بود ، از وی خواستگاری کند!

جیبر پس از اسرار پیامبر ص نزد زیاد  رفت بعد از مدتی کلنجار با خود خواسته خود را به زیاد بن لبید گفت

زیاد بسیار تعجب کرد و گفت: ادامه مطلب...


برچسب‌ها: ازدواج- اصحاب- پیامبر

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94/3/10 توسط سرباز

 

 

خواهش دعا

شخصی باهیجان و اضطراب، به حضور امام صادق " ع " آمد و گفت:

درباره من دعایی بفرمایید تا خداوند به من وسعت رزقی بدهد، که‏ خیلی فقیر و تنگدستم.

امام: هرگز دعا نمی‏کنم.

چرا دعا نمی‏کنید!؟

برای اینکه خداوند راهی برای اینکار معین کرده است، خداوند امر کرده که روزی را پی‏جویی کنید، و طلب نمایید.

اما تو می‏خواهی در خانه‏ خود بنشینی، و با دعا روزی را به خانه خود بکشانی!

 

 

 


برگرفته از:کتاب داستان راستان_استاد مطهری



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94/3/10 توسط سرباز

رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

در اقتصاد مقاومتی همزبانی وجود دارد اما مشکل همدلی است، باید همه باور کنند اگر از ظرفیت داخل استفاده شود، حل مسئله‌ی هسته‌ای آسان می‌شود.

هسته‌ای الان به‌صورت گره درآمده است؛ غیر از هسته‌ای هم مسائل دیگری هست که اگر داخل را تقویت کنیم حل خواهد شد.




برچسب‌ها: همدلی- هسته ای- اقتصاد
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/3/7 توسط سرباز

رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس:

این را می‌دانم دچار کمبود منابع هستیم و تحریم هم در کمبود منابع تأثیر داشته، راه علاج را پیدا کنید.

راه‌حل صرفه‌جویی است. اولویت‌ها را باید رعایت کرد، بن‌بستی وجود ندارد.

کمبود منابع گره بازنشدنی نیست، کمبود منابع نباید بهانه‌ای شود که نمی‌شود کار کرد.




برچسب‌ها: نمایندگان مجلس- تحریم- کمبود منابع
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/3/7 توسط سرباز

جوان 35 ساله‌ای که به همراه خانواده برای گذراندن اوقات فراغت و بازدید از آبشار شلماش از شهر سنندج استان کردستان به سردشت سفر کرده بود، به منظور گرفتن سلفی روی یکی از صخره‌های بالای آبشار اول شلماش رفت که به علت لیز خوردن به داخل آبشار سقوط کرد و جان باخت.


باز هم عکس سلفی حادثه ای مرگ بار رقم زد!


پس از سه ساعت تلاش، ماموران آتش‌نشانی و غواصان، جسد این جوان را از آب خارج و برای امور قانونی به بیمارستان امام خمینی سردشت منتقل کردند.



برچسب‌ها: عکس سلفیآبشار
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/3/6 توسط سرباز

 

رهبر انقلاب:

می‌گویند اجازه‌ی مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای باید داده شود. این یعنی بازجویی

من اجازه نمی‌دهم

بیگانگان با دانشمندان و فرزندان عزیز ملت که این دانش را به اینجا رساندند

بیایند حرف بزنند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/3/5 توسط سرباز

 
















سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در گردهمایی بزرگ جانبازان و رزمندگان استان کرمان و گرامیداشت سوم خرداد با اشاره به رشادت‌های دلاوران اسلام در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر گفت: چند عامل اصلی باعث تحقق پیروزی ملت ایران در این عملیات بوده است.

وی افزود: دشمنان اسلام با فشار دیروز نتوانستند کاری را از پیش ببرند و امروز هم هیچ‌کاری را نمی‌توانند در صحنه‌های اقتصادی و سیاسی جلو ببرند چون آن عوامل همچنان در دل مردم زنده است.

فرمانده سپاه قدس اولین عامل این پیروزی‌ها را مذهب برشمرد و اظهار داشت: مهترین عامل اثرگذاری صحنه‌های جهادی و ملی ما بوده است.

وی ادامه داد: همه به این موضوع اذعان دارند حتی دشمنان اسلام و ملت ایران که در هیچ نبردی پیروز نخواهند بود مگر اینکه عامل مذهب از بین برود که این محال است.

وی عامل دوم پیروزی ملت ایران را رهبری دانست و به خصوصیات و تاثیرات مهم رهبری اشاره کرد و گفت: از خصوصیات بارز رهبری تقواست که از همه? عوامل جلو‌تر است و همه? خصوصیات را دربر می‌گیرد.

وی عامل سوم را عامل تطبیق بین تحقق هدف و عوامل تحقق هدف برشمرد و گفت: ادامه مطلب...


برچسب‌ها: سپاه قدس- سوم خرداد- سردار سلیمانی
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94/3/4 توسط سرباز
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
تمامی حقوق مطالب برای آقاسیدبااجازه... محفوظ می باشد